دریافت فایل(مقاله تجهیز موتور پیکان افشانه ای دوگانه سوخت به گاز برگشتی (EGR) و مطالعه تجربی آن روی عملکرد و آلایندگی خودرو)

چکیده مقاله: مهمترین آلاینده های مطرح در موتورهای اشتعال جرقه ای منواکسید کربن (CO)، هیدروکربنهای نسوخته (UHC ) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) بوده که اختلاف قوانین موجود برای رعایت آلودگی خودروها، در میزان و مقدار هر کدام در هر سطح می باشد. بگونه ایکه به مقاله تجهیز موتور پیکان افشانه ای دوگانه سوخت به گاز برگشتی (EGR) و مطالعه تجربی آن روی عملکرد و آلایندگی خودرو||دی بی41015082|dby40272805|EGR , عملکرد ,آلودگی ,اکسید نیتروژن
مشخصات فایل مورد نظر در مورد مقاله تجهیز موتور پیکان افشانه ای دوگانه سوخت به گاز برگشتی (EGR) و مطالعه تجربی آن روی عملکرد و آلایندگی خودرو آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.چکیده مقاله:

مهمترین آلاینده های مطرح در موتورهای اشتعال جرقه ای منواکسید کربن (CO)، هیدروکربنهای نسوخته (UHC ) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) بوده که اختلاف قوانین موجود برای رعایت آلودگی خودروها، در میزان و مقدار هر کدام در هر سطح می باشد. بگونه ایکه به مرور زمان مقدار مجاز تولید آنها کاهش یافته و قوانین آلودگی سهت تر می گردد. بر این اساس شناخت آلاینده ها و طریقه کنترل آنها درخودروها اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد. در این راستا توسعه وبکارگیری فن آوری های مختلف و نصب آنها روی موتور های درون سوز باعث بهبود این وضعیت می گردد یکی از راههای کنترل گاز خطرناک اکسید نیتروژن استفاده از فن آوری بازخورانی گازهای اگزوز (EGR) است. در این حالت، برگشت دادن مقداری از گازهای سوخته شده بدرون محفظه احتراق باعث کاهش دمای محفظه و بتبع آن کاهش اکسیدهای نیتروژن می شود. البته استفاده از این فن اوری دارای محاسن ومعایبی بوده که در این مقاله به تفصیل روی آن بحث می گردد.

کلیدواژه‌ها:

EGR ، عملکرد ، آلودگی ، اکسید نیتروژن