دریافت فایل(بررسی پیش بینی جایگاه رقابت پذیری و تولید خودرو در بازارهای جهانی و رابطه آن با توسعه بازارهای مالی)

تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت میباشد. این تحقیق در191صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد. ==========================================بررسی پیش بینی جایگاه رقابت پذیری و تولید خودرو در بازارهای جهانی و رابطه آن با توسعه بازارهای مالی||دی بی32011556|dby40272805|پایان نامه بررسی پیش بینی جایگاه رقابت پذیری و تولید خودرو در بازارهای جهانی و رابطه آن با توسعه بازارهای مالی,دانلود مقاله بررسی پیش بینی جایگاه رقابت پذیری و تولید خودرو در بازارهای جهانی و رابطه آن با توسعه بازارهای مالی
مشخصات فایل مورد نظر در مورد بررسی پیش بینی جایگاه رقابت پذیری و تولید خودرو در بازارهای جهانی و رابطه آن با توسعه بازارهای مالی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در191صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com
info@neginfile.ir

===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن
چکیده
سند چشم انداز و سیاست های کلی حاکم برآن، سندی است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ و لازم التباع بودن آن را گوشزد فرموده اند به همین دلیل سندی لازم الاجراست. با توجه به آنکه کلیدی ترین هدف سند چشم انداز 1404 دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه، رسیدن به اشتغال کامل و... است و از سوی دیگر توسعه بازارهای مالی موتور محرکه رشد و پیشرفت اقتصادی بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.از این جهت در این پژوهش جایگاه فعلی شاخص های توسعه بازارهای مالی در اقتصاد جهانی بنابر گزارش مجمع جهانی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است و با استفاده از روش جدید تصمیم¬گیری و پیش بینی موقعیت فعلی رقابت پذیری اقتصادی، بازرگانی و مالی ایران در اقتصاد جهانی و میزان شکاف تا تحقق هدف (دستیابی به جایگاه اول اقتصادی در منطقه) محاسبه گردیده است و همچنین با پیش بینی موقعیت سایر کشورها با استفاده از گزارشات 11 ساله آنها رتبه اقتصادی ایران با توجه به سند چشم انداز 1404 تعیین گردیده تا بتوان با استفاده از نتایج حاصله از این پژوهش میزان شکاف در زمان فعلی برای دستیابی به اهداف مشخص شود تا با تلاش و عزم و اراده بیشتر، جهت گیری ها اصلاح و بازسازی شده و برنامه ریزی استراتژیک اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تبیین گردد.
از سوی دیگر با توجه به تاثیر تولید ناخالص داخلی(GDP ( در توسعه بازارهای مالی و افزایش حجم تولیدات صنعت خودرو سازی و حجم بالای سهم ارزشی این صنعت در تولید ناخالص داخلی GDP ایران(11.5 درصد از GDP سهم صنعت خودرو سازی می باشد و بعد از صادرات نفتی به علت صرفه جویی ارزی و بهبود در روند صادرات نقش به سزایی در تولید ناخالص داخلی و نتیجتاَ توسعه بازارهای مالی و در نهایت بهبود جایگاه رقابتی و اقتصادی ایران در جهان دارد.) توجه به این صنعت برای قرار گیری در مسیر پیشرفت و توسعه و تعالی امری مهم و حیاتی بوده و دست یابی به اهداف سند چشم انداز 1404 را تسهیل می کند.
 مقدمه
با وجود آنكه در طول قرن اخير تلاش‌هاي فراواني در جهت اصلاحات اقتصادي و شروع يك دوران رونق اقتصادي مستمر و پيشگامانه در ايران شروع شده است ولي هنوز يك مسير مطمئن در رسيدن به ایرانی پيشرفته و با شكوفايي اقتصادي حاصل نشده و به همين دليل دستاورد دوره‌هاي اصلاحات اقتصادي تاكنون درحد فراهم ساختن يك رضايتمندي ملي نبوده است. دورة اصلاحات اقتصادي شاهنشاهی رضا شاه از سال 1305 تا 1320و دورة اصلاحات اقتصادي محمد رضا شاه طي دهه چهل باوجود گسترش زير بناها، اقتصاد ملی ايران را از مسير طبيعی وعلمی آن خارج کرد.
اگرچه تلاش‌های بعد از انقلاب اسلامی افتخار آفرين بوده است. ولی هنوز فاصله طولانی با يک جامعه شکوفا و اقتصاد مطلوبی وجود دارد. دورة اصلاحات ساختاري طي دهه اول انقلاب به ملی شدن اقتصاد، و طی سالهاي 76 تا 84 که به آزادسازی اقتصاد منجر شد و دوره اصلاحات اقتصادي سازندگي ملي سالهاي 68 تا 76 تلاش‌هاي فراوان و قابل تقديری بوده است ولي به سرانجام مطلوبي نرسيدند.
از مهمترين مشكلات برنامه تحول اقتصادي در ايران روشن نبودن چشم‌انداز آينده ايران وسياستهای اقتصادی تحول‌آميز بوده است،تا با كمك آن يك خواست و عزم ملي براي تجميع انرژي‌ها و هم‌جهتي فعاليت‌ها و يک برنامه فراگير و همه‌جانبه در راستاي آينده مطلوب و مشخص براي جامعه ايران بوجود آيد. سند چشم‌انداز ملی ايران در سال 1382 پس از پنج سال مطالعه و مباحثات لازم در كميسيون‌ها و شوراي مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيد وسياست‌های اصل 44 در سال‌های 83 و84 به رهبر انقلاب اسلامي ارائه و پس از اصلاح و تصويب ايشان به قواي سه‌گانه براي هدايت فعاليت‌ها و برنامه‌هاي ميان‌مدت كشور ابلاغ شد.
سند چشم انداز و سیاست های کلی حاکم برآن، سندی است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ و لازم التباع بودن آن را گوشزد فرموده اند به همین دلیل سندی لازم الاجراست. با توجه به آنکه کلیدی ترین هدف سند چشم انداز 1404 دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه، رسیدن به اشتغال کامل و... است و از سوی دیگر توسعه بازارهای مالی موتور محرکه رشد و پیشرفت اقتصادی بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.از این جهت در این پژوهش جایگاه فعلی شاخص های توسعه بازارهای مالی در اقتصاد جهانی بنابر گزارش مجمع جهانی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است و با استفاده از روش جدید تصمیم گیری و پیش بینی موقعیت فعلی رقابت پذیری اقتصادی، بازرگانی و مالی ایران در اقتصاد جهانی و میزان شکاف تا تحقق هدف (دستیابی به جایگاه اول اقتصادی در منطقه) محاسبه گردیده است و همچنین با پیش بینی موقعیت سایر کشورها با استفاده از گزارشات 11 ساله آنها رتبه اقتصادی ایران با توجه به سند چشم انداز 1404 تعیین گردیده تا بتوان با استفاده از نتایج حاصله از این پژوهش میزان شکاف در زمان فعلی برای دستیابی به اهداف مشخص شود تا با تلاش و عزم و اراده بیشتر، جهت گیری ها اصلاح و بازسازی شده و برنامه ریزی استراتژیک اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تبیین گردد.
از سوی دیگر با توجه به تاثیر تولید ناخالص داخلی(GDP ( در توسعه بازارهای مالی و افزایش حجم تولیدات صنعت خودرو سازی و حجم بالای سهم ارزشی این صنعت در تولید ناخالص داخلی GDP ایران ( 11.5 درصد از GDP سهم صنعت خودرو سازی می باشد و بعد از صادرات نفتی به علت صرفه جویی ارزی و بهبود در روند صادرات نقش به سزایی در تولید ناخالص داخلی و نتیجتاَ توسعه بازارهای مالی و در نهایت بهبود جایگاه رقابتی و اقتصادی ایران در جهان دارد.) توجه به این صنعت برای قرار گیری در مسیر پیشرفت و توسعه و تعالی امری مهم و حیاتی بوده و دست یابی به اهداف سند چشم انداز 1404 را تسهیل می کند.
از طرفی با توجه به گزارش انجمن جهانی خودروسازان درباره‌ تولید خودرو در کشورهای مختلف جهان، ایران با تولید یک میلیون و 599 هزار و 454 دستگاه انواع خودرو در سال گذشته میلادی موفق به کسب رتبه 13 جهان از نظر حجم تولید خودرو شده است. (World Automakers,2010) و لذا توجه به این صنعت و افزایش حجم خودروهای تولیدی منجر به توسعه و بهبود تولید ناخالص ملی، توسعه بازارها و درنهایت بهبود جایگاه رقابتی اقتصادی ایران خواهد شد؛لذا بررسی جایگاه ایران در این صنعت با توجه به ارتباط آن با توسعه بازارهای مالی و همچنین پیش بینی حجم تولید خودرو توسط کشورها با توجه به حجم تولیدات 10 ساله آنها و تعیین جایگاه ایران در سال 1404 با توجه به سند چشم انداز 1404 و دست یابی به هدف تولید 3 میلیون خودرو در سال در مقابل سایر کشورهای خودرو ساز، بسیار مهم می باشد.
اگرچه تحقق هر چشم اندازی از موجود و حال آغاز میشود، ولی تدوین چشم اندازها، همواره با این پیش فرض آغاز می گردد که تحولات ساختاری و شکل گیری شرایطی کاملا متفاوت از وضع موجود، در دوره زمانی یک چشم انداز، امکان پذیر و به اندازه کافی امید بخش و برانگیزاننده است.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1-مقدمه 1
1-2 - بیان مسئله و موضوع تحقیق 4
1-3- سوالهای ویژه تحقیق 9
1-4-پیشینه تحقیق 9
1-5-ضرورت انجام تحقيق 10
1-6-کاربرد نتایج تحقیق 11
1-7-اهداف تحقیق 12
1-8- روش انجام تحقيق و گردآوري اطلاعات 13
1-9- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 13
1-10- محدوديت هاي تحقيق 14
1-11- قلمرو تحقيق 15
1-11-1- قلمرو موضوعی 15
1-11-2- قلمرو زمانی 15
1-11-3- قلمرو مکانی 15
1-12- تعريف واژه ها و اصطلاحات تخصصي تحقيق 15
1-13- جمع بندی فصل 19
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1-مروری بر ادبیات موضوع تحقیق از دیدگاه نظری 19
2-1-1-مقدمه 19
2-2-بخش اول: بازار مالی، رشد و توسعه، تولید ناخالص داخلی 19
2-2-1- بازارهای مالی 19
2-2-1-1- مفهوم بازارهای مالی 19
2-2-1-2- تاریخچه بازارهای مالی 19
2-2-1-3- جایگاه بازارهای مالی در اقتصاد کلان 19
2-2-2- رشد و توسعه اقتصادی 19
2-2-2-1- تعریف رشد و توسعه 19
2-2-2-2-پیشینه توسعه و رشد اقتصادی در ایران 19
2-2-2-3-رشد اقتصادی 19
2-2-2-4-توسعه و ابعاد آن 19
2-2-3- درآمد یا تولید ناخالص ملی (GDP ) 19
2-3- بخش دوم: جهانی شدن و رقابت پذیری 19
2-3-1-جهانی شدن 19
2-3-1-1 -تعریف مفهومی جهانی شدن 19
2-3-1-2-تأثیر جهانی شدن بر اقتصاد ملی کشورها 19
2-3-2-رقابت و رقابت پذیری 19
2-3-2-1- تعریف و مفهوم رقابت پذیری 19
2-3-2-2- بینش رقابتی 19
2-3-2-3- رقابت پذیری در سطح ملی 19
2-3-2-4- رقابت پذیری صنعت 19